Wat doen wij voor jou?

Gastouderbureau Amira Children begeleidt en ondersteund jou als gastouder bij de kinderopvang op alle mogelijke manieren. Om de kwaliteit van de opvang te waarborgen, zijn wij verplicht om toezicht te houden op de gastouder. Dit doen we niet alleen door middel van een jaarlijkse risico-inventarisatie en evaluatie, maar onder andere ook door het geven van cursussen, en het bieden van nuttige informatie en tips tijdens onze (persoonlijke) gesprekken met de gastouder.

Omdat sinds 1 januari 2010 de nieuwe wet Kinderopvang van kracht is geworden, investeren we al een aantal jaren na deze wetswijziging nog eens extra in de kwaliteit van de gastouderopvang. Dit doen we door onze gastouders een verkorte opleiding te laten volgen om het diploma Helpende Zorg en Welzijn niveau 2 te laten behalen. Deze gehele opleiding geschied vanuit huis en duurt gemiddeld 3 maanden. Zo kan iemand, zonder hiervoor opnieuw naar school te moeten, toch het diploma behalen dat nodig is om als gastouder aan het werk te mogen gaan. Bij dit traject is tevens een kinder EHBO-cursus inbegrepen.

Je wordt vanuit gastouderbureau Amira Children hier volledig in begeleid en staat er dus niet alleen voor. Onze consulenten staan dagelijks voor jou klaar om jou van dienst te zijn.

In het kort verzorgen wij onder andere de volgende zaken voor jou

  • Hulp bij het promoten van jouw diensten als gastouder.
  • Een vaste contactpersoon voor jou in de vorm van een eigen bemiddelaar. Zij is op de hoogte van je persoonlijke situatie.
  • Minimaal twee keer per jaar een bezoek van je bemiddelaar aan de opvanglocatie.
  • Het uitvoeren van de jaarlijkse Risico-inventarisatie Veiligheid en Gezondheid.
  • Periodieke evaluatie van de opvang met je bemiddelaar en de ouder.
  • Een online urenregistratiesysteem, zodat je overal en altijd inzicht hebt in je opbrengsten en gewerkte uren.
  • Jaarlijks een overzicht van alle opvanguren en vergoedingen waarmee je de aangifte inkomstenbelasting kunt doen.
  • Ons gastouderbureau verzorgt een snelle kassiersfunctie: Wij innen de opvangvergoeding bij de ouder en betalen deze na ontvangst binnen drie dagen aan je uit.
  • Betrouwbare en gratis incassoservice: Ouders die weigeren je opvangvergoeding te betalen kunnen rekenen op een stevig incassotraject dat wij gratis voor je uitvoeren. Dit doen wij in samenwerking met het grootste incassobureau ter wereld, Intrum.
  • Wij informeren je zodra de geldigheid van één van je documenten dreigt te verlopen (certificaat Eerste Hulp aan Kinderen, legitimatiebewijs).
  • Indien nodig, verzorging van je inschrijving in het Landelijk Register Kinderopvang (LRK).
  • Scholing en bijscholing op diverse pedagogische onderwerpen.
  • Professionele ondersteuning en begeleiding bij pedagogische uitdagingen.